Campagneaftrap

Tijdens de drukbezochte nieuwjaarsborrel van de VVD Zaltbommel op zondag 14 januari trapte lijsttrekker Danielle van der Wiele de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen af. “We hebben nog 65 dagen tot 21 maart en u gaat daarin een andere VVD zien. We gaan op veel verschillende manieren het gesprek aan met de inwoners van onze gemeente.”  Zo kondigde zij aan dat er huiskamerbijeenkomsten worden georganiseerd bij kandidaten en leden van de VVD thuis. Dat worden er minstens zes met steeds een ander centraal onderwerp. Speciaal voor ondernemers komt er een grote bijeenkomst over duurzaamheid en bij het ‘Vrienden van de VVD feest’  draait het vooral om de gezelligheid.

De VVD zal als vanouds aanwezig zijn bij de verkiezingsmarkten op 10 en 17 maart in Zaltbommel. Daarnaast gaat een groep leden canvassen. Dat is een bij de VVD beproefde manier van campagne voeren, waarbij leden van deur tot deur gaan om het gesprek te zoeken met inwoners. Zo verspreid de VVD niet alleen folders met het eigen verhaal, maar laat zij mensen die de deur opendoen, juist zelf onderwerpen aankaarten. Met de belofte dat de VVD ook na 21 maart doorgaat met bijeenkomsten buiten het gemeentehuis, sloot Van der Wiele haar toespraak af.