Veiling groot succes

Voor de eerste keer heeft de VVD Zaltbommel een veiling georganiseerd. De opbrengst daarvan komt geheel ten goede aan de campagnekas voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Meerdere leden van de afdeling en een groot aantal ondernemers uit onze gemeente en van daarbuiten had hiervoor items ter beschikking gesteld.

Het verleden van voorzitter Dick Brandwijk, waarin hij zijn geld verdiende door huis aan huis kaas te verkopen, kwam hem goed van pas. Hij moest als veilingmeester de aanwezigen op de nieuwjaarsreceptie van de VVD warm maken voor het zo diep mogelijk in de buidel tasten. En dat deed hij met verve. Een onbedoeld krabben aan de neus door een van de aanwezigen merkte Brandwijk onverbiddelijk aan als bod. Een lid kon ternauwernood voorkomen dat zij een door haarzelf ingebracht stuk moest kopen. Een aantal veilingstukken was zo gewild, dat aanwezigen flink tegen elkaar op boden om die in de wacht te slepen. Een magnum fles rode wijn verwisselde voor 55 euro van eigenaar. Vanuit de zaal riep de gulle gever ervan dat hij voor hetzelfde bedrag nog een fles ter beschikking stelde. Uiteindelijk werden 37 stukken geveild en kon 1583 euro aan de campagnekas worden toegevoegd.