Schriftelijke vragen pinautomaat op de markt in Zaltbommel

Datum: 4 januari 2020

Aan de voorzitter van de raad

Onderwerp: pinautomaat op de Markt

Het college wordt verzocht de volgende vragen te beantwoorden:

1.    Bent u bekend met het (tijdelijk) verdwijnen van het enige pinautomaat die 24-uur bereikbaar is in de binnenstad op de Markt?

2.    Het enige 24-uur bereikbare pinautomaat in de kern Zaltbommel is momenteel bij de Esso-locatie. Veel inwoners zien dit echter als een ‘onveilige’ plek, waar men zich, zeker bij het opnemen van geld kwetsbaar voelt. Ook voor minder-mobiele inwoners en ouderen is dit een slecht alternatief. Bent u het daarom met de VVD eens dat het verdwijnen van een betaalvoorziening in de binnenstad een slechte ontwikkeling is?

3.    De ABN geeft aan in de loop van 2021 op deze locatie met een zogenaamde ‘Geldmaat’  te komen. Dit geeft echter niet veel duidelijkheid. Bent u bereid hierover in gesprek te gaan met de banken om zo snel mogelijk te komen met een nieuwe pinautomaat?

4.    Indien blijkt dat dit langer dan drie maanden gaat duren, wat gaat het college dan doen om te zorgen voor een nieuwe pinautomaat?

Namens de VVD fractie, Isabel Plessius