VVD deelt orchideeën uit bij zorg- en cultuurinstellingen

BOMMELERWAARD – De VVD Bommelerwaard heeft bewoners, begeleiders en vrijwilligers in de zorg en cultuursector afgelopen zaterdag verrast met een bezoekje en een orchidee cadeau gegeven. De actie is een vervolg op ‘Hart voor de horeca’, waarbij eind januari alle ondernemers in de Bommelerwaard een hartvormige gevulde koek kregen aangeboden.

Lokale VVD’ers bezochten deze keer zorginstellingen en de cultuursector in de gemeente Zaltbommel. Zij overhandigden de bewoners en begeleiders van zorginstellingen en vrijwilligers in de cultuursector een mooie orchidee geteeld op Gamerse bodem. In totaal zijn 180 orchideeën uitgedeeld.

De actie was een initiatief van kandidaat raadsleden Willemien van Gog-van Genderen en Eugenie de Jong.  Het uitdelen van de bloemen staat symbool voor een aantal kernwaarden van de partij zoals verdraagzaamheid, sociale rechtvaardigheid en gelijkwaardigheid met een knipoog naar Valentijnsdag. De orchideeën zijn ter beschikking gesteld door Gerrit van Wijk die voor velen bekend is binnen de sierteelt in de regio.

In gesprek
De VVD’ers gingen in gesprek over de ervaringen van de langslepende corona crisis, de eenzaamheid, de werkdruk en tijdelijke sluiting van de cultuursector.

De lokale VVD’ers bezochten zoveel mogelijk locaties en maakten tijd voor een praatje. De actie startte bij zorgcentrum ’t Slot in Gameren, waarna onder andere woonlocatie de Regenboog en de Wielewaal werden bezocht. Ook zijn vrijwilligers van de Sint Maartenskerk, en het Maarten van Rossumhuis van in het zonnetje gezet.