Gemeenteraad installeert nieuwe burgerleden

Op woensdagavond 1 juni om 19.30 uur hebben de door de politieke partijen van Zaltbommel voorgedragen burgerleden tegenover burgemeester Van Maaren de eed en belofte afgelegd.

In maart werd onze nieuwe fractie, bestaande uit Willemien van Gog, Isabel Plessius en Henk de Gaaij al geïnstalleerd en nu zijn onze burgerraadsleden Anita Cuppers, Marco van Beijnhem en Kiki Kossmann geïnstalleerd. Het nieuwe team kijkt er naar uit de aankomende vier jaar alles op alles te zetten om onze gemeente nog beter en mooier te maken. Vragen? Of wil je graag een keer met hen in gesprek? Stuur ons dan een berichtje

Burgerleden ondersteunen de raadsfracties

Iedere fractie die is vertegenwoordigd in de gemeenteraad heeft de mogelijkheid om twee burgerleden en een plaatsvervangend burgerlid voor te dragen. Deze burgerleden mogen de fractie vertegenwoordigen in voorbereidende vergaderingen van de gemeenteraad. Deze voorbereidende vergaderingen worden in Zaltbommel carrouselvergaderingen genoemd. Burgerleden mogen niet deelnemen aan raadsvergaderingen, dat is voorbehouden aan gekozen raadsleden.